söndag 25 september 2011

Seminarium: Ateliern och atelieristansroll

Det var väldigt intressant föreläsning och jag blir inspirerad av det. Jag började fundera på att jobba ännu mer med målning med små och stora barn ut ifrån deras nivåer och använda riktig bilder som föreläsare har sagt. Jag tänkte välja bild utveckling som tema i min VUP  "Verksamhetsutvecklingsplan"på min avdelning .
När jag var 12år gammal började någon talang hos mig, detta var att målla med olika färgpennor och oljefärger och det var den bästa perioden för mig genom att utrycka mig med min målning. När jag började på universitet för att läsa fysik och matematik slutade jag att måla pga att jag hade ingen tid.  Jag började hitta mig igen på denna kurs och fick tillbaka det som jag förlorad förut. Jag fick funderingar om att koppla matematik i ateljé genom att synliggöra matematik i målning och skapande.
Ett barn skapade siffror med olika material

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar