lördag 7 april 2012

Samtidskonstens berättigande

Fredrik visade videoverk i sin föreläsning av flera amerikanska konstnärer. Det handlade om makt, kaos, våld och kamp som gav mig en obehaglit känsla när jag såg det. Jag vill inte prata om alla detaljer i alla videoverk därför att jag inte ville kommer ihåg det speciellt den som handlar om den pappa som ville mata sitt barn med tvång, då blev jag irriterad och ledsen samtidigt och väldigt negativt påverkad av detta verk och var nära att lämna föreläsningen denna dag. Jag fick känslan att den pappan våldtog barnet inte mata det. Jag mår dåligt om jag tittar på några scener på tv t.ex boxning.
Alla de obehagliga scener som Fredrik visade gjorde mig att tänka senare när jag hemma om att javisst det finns sådan konst som presentera verkliga händelser i livet som det kan vara dåliga eller bra. När jag såg Georg push på videoverk påminde det mig om det kaoset som har skett i mitt land Irak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar