lördag 17 mars 2012

Ljuset är ett bra verktyg


Titeln "En scen- tusen ljus- ingenstans att fly" är bra och passar mycket den här kvällen för att man känner sig väldigt involverad med den hela tiden. Den här kvällen var unik och väldigt rolig för att man känner sig avslappnad efter ett långt dagsarbete. När jag tänker på ordet ljuset kopplade jag med skuggan, men efter denna workshop föds hos mig en massa tankar och funderingar, hur kan jag jobba vidare med ljuset i förskolan. Den som var roligt att alla grupper har planerat nog men när vi kom tillbaka för att presentera det som vi planerat bli något annat då fick jag och min grupp panik i början måsta jag erkänna den, men senare började vi slappna av oss och anpassa oss till den här förändringen. Då blev ett bra samspel mellan alla grupper och scenen blev allas som den var så roligt. Ljuset och musiken var jätte bra ide som påverkat mig då började jag dansa utan att fundera på det, jag kände de här ljusen och musiken gav mig energi, glädje och frihet. Att man befria sig ifrån individen till kollektivet och fri ifrån alla hindrar, normer… osv. Man kände sig att komma tillbaka till barndoms period.
Jag tänkte använda den här upplevelsen i barns grupp för att de ska känna sig befriade av den styrda verksamhet, att skapa en rolig upplevelse tillsammans, att lär, utmana och inspirera varandra, att alla idéer blir allas och bygga på varandras erfarenheter, att komplettera varandra, att prova olika roller, våga uppträda framför andra.


1 kommentar: